Previous Next

Zonder stress geen zelfontwikkeling en innovatie Week van de werkstress 11 - 16 november 2019

Stress heeft vaak een negatieve bijklank. Te veel en te lang stress ervaren, jezelf voorbij rennen, een te hoge werkdruk maakt dat we ons gestresst voelen. Een miljoen mensen krijgt jaarlijks werkgerelateerde psychische klachten. Het aantal mensen met werkstress stijgt nog steeds. Een van de zeven werknemers heeft last van burn-out klachten.
Terwijl stress ook een signaal is waar je anders mee kan leren omgaan. Een kans is om meer te weten over jezelf. Gezonde stress hebben we nodig bij zelfinzicht, zelfontwikkeling en innovatie.

Wil je als organisatie anders omgaan met stress en werkdruk? 
Overbelast of een burn-out ontstaat niet van de één op de andere dag. Er zijn waarschuwingssignalen waarop zowel de werknemer als de werkgever kunnen letten. Tijdig signaleren, kan veel ellende en geld schelen.

Vraag in de week van de werkstress een gratis stress preventie gesprek aan bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. daarnaast biedt Mijander diverse MAFtrainingen, anders omgaan met stress.

Enkele preventieve tips om werkstress te verminderen.

1. Ga als je het druk hebt onthaasten, neem wat vaker pauze en plan lege ruimtes in je agenda.

2. Vraag je af of je de activiteit perse nu moet doen. Maak een onderscheid in urgent en belangrijk.  

3. Neem even afstand. Leef in het moment. In het hier en nu. Laat je verrassen door simpele dingen. Dat kan je doen door bijvoorbeeld even naar buiten te gaan en te luisteren naar geluiden of de zon op je huid te voelen.

4.Sta ook op je werk iedere dag eens stil bij die dingen waar je van kan genieten of waar je energie van krijgt. Maak hier ruimte voor!

 

 

ErgoFysio

Fysiotherapie
Dry Needling
Arbeidsdeskundig advies

Wilfred Faber

Mijander

Persoonlijke ontwikkeling
Loopbaan ontwikkeling
Trainingen

Marja Steegenga